loading...

مجله خبری تشریفات

بازدید : 259
چهارشنبه 8 فروردين 1403 زمان : 10:55

به عنوان مثال اتفاق ها دیگری که میتوان راجع پک پذیرایی ترحیم مشهد به مسجد کوفه اذعان کرد، در زمینه‌ی با نهضت حسینی میباشد، و آن جنبش مسلم بن عقیل (ع) هست که به شهادت وی انجامید و مسجد کوفه پایگاهی بود شروع جنبش انقلابی وی در این شهر. مسجد کوفه نهضت زید بن علی (ع) را نیز با تلخی زیاد تاریخ سیاسی خود، بر دوش می‌کشد.

٣- مسجد فستط (سال ۲۱ ه.ق) این مسجد که به امر عمرو بن عاص در برگشت از اسکندر به تشکیل‌شده به اسم مسجد عمرو نیز خوانده شد‌ه‌است. حجم ساختمان آن ۲۹۱۷ / ۵ متر بوده میباشد. شروع سوای تراس با دیوارهایی از آجر نپخته تشکیل شده و نماز آدینه در میدان هم محلی آن برگزار می گردیده میباشد، اما بعدا ای مردان به طور ایوان مرکزی در وسط مسجد قرار میگیرد.

مساجد عربی کشور‌ایران

منظور از این تیتر، شناساندن آن مجموعه از مساجدی می‌باشد که روش تشکیل داد مساجد مسلمان‌ها عرب را سازه کرده اند. این سوژه مرتبط با آن بخش از مقالاتی می شود که استادان معظم این رشته به عنوان شبين خراسانی در معماری اهل ایران از آن اسم می‌برند و معتقدند که اولین و مهم ترین آثار مرتبط با این‌راه با خصوصیاتی که در ذیل خواهد آمد، اولیه توشه در خطه خراسان نضج گرفته میباشد، و منظور از خطه خراسان کلیه نواحی مشرق کشور‌ایران یعنی مرزو بوم ترکمنستان ، افغانستان، و …. را مشمول می گردیده‌است.

مورد ها تحت از مختصات این‌شیوه است:

آسانی و بی پیرایگی و دوری از هرگونه تزیین و زینت دنیوی و مادی.

هجران از طول در سازه.

استفاده از مصالح بوم آورد، یعنی مصالح مخصوص خویش ناحیه.

معماران اهل ایران در اوایل از معماری اسلامی اعراب تقلید می کرده اند و در ساختن مسجد یک محوطه ای را با دیوار خشتی محدود کرده و سایبانی بر روی این محصوره توسط چوب و حصیر می ساختند. با کامل شدن این طرح سقف مسطح حصیری باحمال های چوبی بر روی ردیف های سنگی یا این که آجری و خشتی تاسیس شده است.

به عنوان مثال اتفاق ها دیگری که میتوان راجع پک پذیرایی ترحیم مشهد به مسجد کوفه اذعان کرد، در زمینه‌ی با نهضت حسینی میباشد، و آن جنبش مسلم بن عقیل (ع) هست که به شهادت وی انجامید و مسجد کوفه پایگاهی بود شروع جنبش انقلابی وی در این شهر. مسجد کوفه نهضت زید بن علی (ع) را نیز با تلخی زیاد تاریخ سیاسی خود، بر دوش می‌کشد.

٣- مسجد فستط (سال ۲۱ ه.ق) این مسجد که به امر عمرو بن عاص در برگشت از اسکندر به تشکیل‌شده به اسم مسجد عمرو نیز خوانده شد‌ه‌است. حجم ساختمان آن ۲۹۱۷ / ۵ متر بوده میباشد. شروع سوای تراس با دیوارهایی از آجر نپخته تشکیل شده و نماز آدینه در میدان هم محلی آن برگزار می گردیده میباشد، اما بعدا ای مردان به طور ایوان مرکزی در وسط مسجد قرار میگیرد.

مساجد عربی کشور‌ایران

منظور از این تیتر، شناساندن آن مجموعه از مساجدی می‌باشد که روش تشکیل داد مساجد مسلمان‌ها عرب را سازه کرده اند. این سوژه مرتبط با آن بخش از مقالاتی می شود که استادان معظم این رشته به عنوان شبين خراسانی در معماری اهل ایران از آن اسم می‌برند و معتقدند که اولین و مهم ترین آثار مرتبط با این‌راه با خصوصیاتی که در ذیل خواهد آمد، اولیه توشه در خطه خراسان نضج گرفته میباشد، و منظور از خطه خراسان کلیه نواحی مشرق کشور‌ایران یعنی مرزو بوم ترکمنستان ، افغانستان، و …. را مشمول می گردیده‌است.

مورد ها تحت از مختصات این‌شیوه است:

آسانی و بی پیرایگی و دوری از هرگونه تزیین و زینت دنیوی و مادی.

هجران از طول در سازه.

استفاده از مصالح بوم آورد، یعنی مصالح مخصوص خویش ناحیه.

معماران اهل ایران در اوایل از معماری اسلامی اعراب تقلید می کرده اند و در ساختن مسجد یک محوطه ای را با دیوار خشتی محدود کرده و سایبانی بر روی این محصوره توسط چوب و حصیر می ساختند. با کامل شدن این طرح سقف مسطح حصیری باحمال های چوبی بر روی ردیف های سنگی یا این که آجری و خشتی تاسیس شده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 191
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 265
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 891
  • بازدید ماه : 2278
  • بازدید سال : 6210
  • بازدید کلی : 6802
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی